петак, 27. март 2015.

Mikelanđelo: Nyx IV


Onaj što sazda, ni od kakve stvari
i pre svih, vreme, podeli ga, dade
jednom visoko sunce, drugom pade
u deo luna, bliže nam se zari.

U isti mah svakom usud, što kvari
il' pruža sreću, rađati se stade;
meni pripade vreme tamne nade,
još od kolevke pratilac moj stari.

Na krivotvorca samog sebi ličim,
duboko u noć mrak mrkliji biva,
u zlo duboko ogreznem, i tugu.

No poklonom se jednim zbilja dičim,
jasni dan tvorim i moj mrak se skriva,
na suncu, vašem od rođenja drugu.


Colui che fece, e non di cosa alcuna, 
il tempo, che non era anzi a nessuno, 
ne fe' d'un due e diè 'l sol alto all'uno, 
all'altro assai più presso diè la luna. 

Onde 'l caso, la sorte e la fortuna 
in un momento nacquer di ciascuno; 
e a me consegnaro il tempo bruno, 
come a simil nel parto e nella cuna. 

E come quel che contrafà se stesso, 
quando è ben notte, più buio esser suole, 
ond'io di far ben mal m'affliggo e lagno. 

Pur mi consola assai l'esser concesso 
far giorno chiar mia oscura notte al sole 
che a voi fu dato al nascer per compagno.



[jedan od soneta-varijacija na temu noći, nastalih između 1535. i 1541.]

Нема коментара:

Постави коментар